مقایسه رنو ساندرو و استپ وی

مقایسه رنو ساندرو و استپ وی

مقایسه رنو ساندرو و استپ وی ، کدام یک را انتخاب کنید ؟

رنو به عنوان یکی از تولید کنندگان خودروهای محبوب جهان، محصولات متنوعی را به بازار ارائه می‌دهد که در آنها مدل‌های مختلف با ویژگی‌ها و استایل‌های گوناگون قرار دارند. دو مدل جذاب از خانواده خودروهای شرکت رنو، رنو ساندرو و رنو استپ وی هستند. هر یک از این خودروها به دلیل ویژگی‌ها و امکانات خاص خود، جلب توجه مخاطبان خود را موفقیت‌آمیز کرده‌اند.

در این مقاله از مجموعه مقالات تعمیرگاه تخصصی رنو ، به مقایسه و تفاوت‌های اساسی بین دو مدل محبوب رنو، ساندرو و استپ وی، خواهیم پرداخت. این تفاوت‌ها از جنبه‌های مختلفی نظیر طراحی، اندازه، عملکرد و تجهیزات داخلی و خارجی بررسی می‌شوند. با این بررسی عمیق، خواننده قادر خواهد بود تا انتخاب مناسب ‌تری بین این دو خودرو بر اساس نیازها و سلیقه‌های شخصی خود داشته باشد.

آنها دو خودروی سگمنت B هستند و ساختار، موتور، جعبه و تجهیزات مشترک دارند. با این حال، جزئیاتی در هر دو وجود دارد که آن را به گزینه ای بهتر برای یک نوع خریدار نسبت به نوع دیگر تبدیل می کند.

رنو ساندرو در مقابل استپ وی: تفاوت در طراحی

  1. رنو ساندرو:

رنو ساندرو یک وسیله نقلیه بسیار مناسب برای تردد در سطح شهر است. این خودرویی با ابعاد بسیار جمع و جور است که طول آن به سختی بیش از چهار متر است. اندازه آن مشابه رنو کلیو است.

رنو ساندرو با طراحی ساده و بدون پیچیدگی شناخته می‌شود. خطوط شیب ‌دار و کنتورهای شفاف آن به آن شکوه و سبکی می‌بخشند. اندازه کوچک و قابل ‌منحنی آن، این خودرو را برای استفاده در شهرها و فضاهای محدود، مناسب می‌کند. همچنین با طراحی مدرن و پویا، ساندرو را به یک گزینه محبوب در میان جوانان و افراد با اندازه خانواده‌های کوچک تبدیل کرده است.

مقایسه رنو ساندرو و استپ وی

  1. رنو استپ وی:

استپ وی با طراحی زیبا و خاص خود، احساس خودروی خودروهای SUV را به ارمغان می‌آورد. جلوه‌ای خوش ‌ساخت با جزئیات ظاهری خاص به این خودرو افتخار می‌آورد. این خودرو با ابعادی متوسط مناسب برای تجربه رانندگی در شهر و همچنین مسافت‌های طولانی است. استپ وی با شکل بدنه از نوع SUV، ارتفاع بیشتری نسبت به ساندرو دارد که احساس ایمنی بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

بنابراین، در نظر گرفتن این نکات، رنو ساندرو با طراحی ساده به عنوان یک خودروی شهری و جوانانه شناخته می‌شود، در حالی که رنو استپ وی با طراحی زیبا و خاص SUV خود، جذابیت خاصی را برای افرادی که به دنبال یک خودروی خانوادگی و متناسب با سبک زندگی فعلی هستند، ارائه می‌دهد.

مقایسه رنو ساندرو و استپ وی

اندازه و ابعاد بیرونی

رنو ساندرو دارای ابعاد 4 متر طول، 1.848 سانتی ‌متر عرض و 1.499 سانتی ‌متر ارتفاع با فاصله بین دو محور 2.604 سانتی‌متر است. ساندرو استپ ‌وی که منطقاً معماری مشترکی با آن دارد، دارای طول 4 ‌متر، عرض 1.848 سانتی متر تعیین می‌کند. ارتفاع 1.535 سانتی ‌متر با فاصله بین دو محور نیز 2.604 سانتی ‌متر است.

اندازه:

رنو ساندرو با اندازه‌های کمتر در طول و عرض نسبت به استپ وی، یک خودروی کوچک و جمع و جور است که اندازه کوچک ساندرو، آن را برای مسافت‌های کوتاه و محیط‌های شهری مناسب می‌کند.

با ابعاد بزرگتر در طول و عرض نسبت به ساندرو، استپ وی یک خودروی خانوادگی و متناسب با نیازهای سفرهای طولانی است. ابعاد بزرگتر این خودرو، فضای داخلی را برای سرنشینان بهبود می‌بخشد و احتمالاً فضای بیشتری برای بارگیری اشیاء را فراهم می‌آورد.

مقایسه رنو ساندرو و استپ وی از نظر عملکرد

رنو ساندرو با موتورهای کوچک و اقتصادی خود، به خودرویی با مصرف سوخت کم و قابلیت مناسب در شهر مبدل شده است.

موتورهای بزرگتر و قدرتمندتر، استپ وی مناسب برای سفرهای طولانی و مسافت‌های بزرگتر است. همچنین عملکرد SUV  با ارتفاع بیشتر از زمین و برخورداری از سیستم‌های رانندگی دینامیک، استپ وی احساس ایمنی و کنترل بیشتری دارد.

مقایسه رنو ساندرو و استپ وی از نظر تجهیزات داخلی و خارجی

 داخل رنو ساندرو به طور کلی ساده  است، اما از جمله تجهیزات پایه مانند سیستم صوتی و سیستم گرمایش هوا برخوردار است. برخی از نسخه‌های جدید ساندرو ممکن است از تجهیزات امنیتی مانند ABS و چراغ‌های روز بهره‌ مند شوند.

داخلی استپ وی با استفاده از مواد با کیفیت و طراحی مدرن، احساس لوکس و راحتی را فراهم می‌کند. همچنین از سیستم‌های هوشمند، صفحه نمایش لمسی، سیستم‌های اتوماتیک و سایر تجهیزات رفاهی برخوردار است. این خودرو معمولاً از تجهیزات امنیتی پیشرفته ‌تری مانند سیستم‌های کنترل استرس، هشدار تصادف و کنترل تراکش برخوردار است.

ساندرو در مقابل استپ وی، کدام بهتر است؟

داچیا ساندرو خودرو دارای موتور بنزینی 90 اسب بخار TCe و 100 اسب بخار دیگر است که می تواند با LPG کار کند با همان آپشن های مکانیکی. در هر دو مورد، موتور را می توان با گیربکس شش سرعته یا اتوماتیک CVT مرتبط کرد. مزیت اصلی موتور 100 اسب بخار این است که دارای برچسب DGT ECO با مزایایی است که این امر مستلزم آن است.

آنها دو موتور با قدرت بیش از اندازه کافی برای حرکت در شهر و مناطق اطراف هستند. علاوه بر این، آنها موتورهایی هستند که واکنش خوب و عملکرد نرم و بی صدا را ارائه می دهند.

یکی دیگر از جنبه های مثبت خودروی داچیا، فضای داخلی آن است. از فضا بسیار خوب استفاده می شود: افراد تا 1.90 متر قد می توانند بدون مشکل سفر کنند. علاوه بر این، صندوق عقب حجم 328 لیتری را ارائه می دهد که رقمی مشابه با رقبای خود است.

ساندرو بر روی پلت فرم CMF-B ساخته شده است، مانند Clio و Captur، که به آن اجازه می دهد عناصر ایمنی مانند شش کیسه هوا و سیستم های کمک رانندگی مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار نقطه کور یا دستیار پارک با دوربین عقب را شامل شود.

مقایسه رنو ساندرو و استپ وی

داچیا ساندرو استپ وی، گزینه ای همه کاره تر

نوع Stepway برای کسانی است که به یک ماشین کوچک و کاربردی برای شهر نیاز دارند، اما همچنین می‌خواهند سفرهای جاده‌ای نسبتاً مکرر داشته باشند.

قیمت آن تقریباً بیشتر از ساندرو معمولی است، اما در ازای آن، شاسی بلند تر به طور خاص، چهار سانتی متر بیشتر ارائه می دهد که به شما امکان می دهد در جاده های خارج از جاده با ایمنی بیشتری سفر کنید. علاوه بر این، دارای تزئینات خاصی است، با محافظ های پلاستیکی روی بدنه معمولی کراس اوورها، و شامل میله های سقفی است که می توانند به صورت عرضی قرار گیرند، لاستیک های خاص و سیستم تعلیق مختلف، با تنظیم نرم تر.

علیرغم اینکه یک وسیله نقلیه همه جانبه نیست، می تواند بدون مشکل در برخی از مناطقی که خودرو معمولی نمی تواند عبور کند، حرکت کند و با داشتن ارتفاع بیشتر، دسترسی به داخل خودرو راحت تر و دید از موقعیت رانندگی بهتر است.

طیف موتورها یکسان است، یکی با بنزین 90 اسب بخار و دیگری با 100 اسب بخار که می تواند با LPG کار کند.

نه ابعاد داخلی و نه ظرفیت صندوق عقب تغییر نمی کند، که در 328 لیتر باقی می ماند، با این حال، دارای قسمتی است که اجازه می دهد تا زمانی که پشتی صندلی های عقب تا می شوند، کف را تراز می کند تا سطحی کاملا صاف باقی بماند.

سخن پایانی

در نتیجه، داچیا ساندرو بیشتر برای خانواده‌هایی مناسب است که برای تردد در شهر و مناطق اطراف، مانند جاده‌های کمربندی، به ماشین نیاز دارند.

از سوی دیگر، کسانی که به وسیله نقلیه همه کاره تری برای طی کردن مسافت های طولانی تر با راحتی بیشتر، حتی برخی گشت و گذارهای خارج از جاده، با قیمت رقابتی نیاز دارند، داچیا ساندرو استپ وی بدون شک بهترین گزینه است.

رنو ساندرو با داخلی ساده و تجهیزات ابتدایی، به عنوان یک خودروی کاربردی و اقتصادی شناخته می‌شود. در مقابل، رنو استپ وی با داخلی مدرن و لوکس و تجهیزات بیشتر، به عنوان یک گزینه خودروی خانوادگی با امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر مطرح می‌شود. این انتخاب بستگی به نیازها و ترجیحات شخصی فرد دارد.

همچنین ما در انتها به شما کلینیک رنو بهترین تعمیرگاه مرکزی رنو را معرفی می کنیم که در زمینه تعمیرات کلیه خودروهای رنو پیشتاز است. در صورت هرگونه مشکل و یا خرابی در خودروی خود می توانید با خیال راحت به این مجموعه مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *