تعمیر گیربکس اتوماتیک کرج

تکنسین های خبره ما در تعمیرگاه رنو تعمیر گیربکس اتوماتیک در کرج را با یک ارزیابی تشخیصی کامل به وسیله  تجهیزات تخصصی انجام می دهند تا مشخص کنند که آیا یک تنظیم یا تعمیر جزئی مشکل را برطرف می کند یا تعمیرات داخلی ضروری است.

ما گیربکس‌ ها را در همه مدل‌ های خودرو رنو در کرج تعمیر می‌کنیم. تجربه گسترده ما در خدمات گیربکس و تعمیر و نگهداری خودروهای داخلی و خارجی، شهرت کیفیت و اعتماد را در بین استان البزر به ارمغان آورده است. ما مهارت و تخصص لازم برای تشخیص و تعمیر هر مشکلی که ممکن است در زمینه گیربکس داشته باشید را داریم. گزینه های زیادی برای کمک به شما در اتخاذ بهترین تصمیم و نجات شما وجود دارد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک کرج

گیربکس اتوماتیک

گیربکس پیچیده ترین جزء در یک وسیله نقلیه امروزی است که به طور متوسط ​​شامل بیش از 200 قطعه است که شامل سیستم های مکانیکی، سیستم های هیدرولیک، سیستم های الکتریکی و کنترل های کامپیوتری هستند که همگی در هماهنگی کامل با هم کار می کنند. برای آسان تر کردن همه چیز، همه این قطعات متحرک توسط سیستم کامپیوتری خودرو (ماژول کنترل انتقال TCM) کنترل می شوند.

اگر سیستم الکترونیکی یک وسیله نقلیه به درستی با گیربکس ارتباط برقرار نکند، که می تواند به دلایل مختلفی باشد، خودرو می تواند علائم بسیاری از خرابی گیربکس را نشان دهد. چیزی به سادگی خرابی قطعات الکتریکی مانند شیر برقی کنترل فشار یا سیم شکسته می تواند باعث عملکرد نامناسب این سیستم شود که به زودی منجر به خرابی های مکانیکی بزرگ می شود

بسیاری از این علائم می تواند نتیجه یک مشکل الکترونیکی باشد که ممکن است فقط به تعمیر نسبتاً جزئی نیاز داشته باشد، در حالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به تعمیرات اساسی گیربکس اتوماتیک داشته باشند. متأسفانه، اکثر مشکلات انتقال توسط تعمیرگاه های عمومی که در سیستم های انتقال تخصص ندارند، اشتباه تشخیص داده می شوند. این امر پیدا کردن فروشگاهی با تخصص که بتوانید در مورد عیب یابی و تعمیر گیربکس به آن اعتماد کنید، کاملاً حیاتی است. ما در تعمیرگاه تخصصی رنو در کرج ، در تعمیرات اساسی گیربکس خودروهای رنو تخصص داریم و چندین سال است که  گیربکس های اتوماتیک و دستی را تعمیر و بازسازی می کنیم.

گیربکس چه کاری انجام می دهد؟

گیربکس ماشین شما مهم است زیرا با موتور شما کار می کند. در واقع نیرو را به چرخ ها و لاستیک های شما می رساند و نقش کلیدی در عملکرد ایمن و عملکرد کلی خودرو شما ایفا می کند. وظیفه گیربکس شما این است که خروجی موتور شما را با سرعتی که در حال رانندگی هستید و همچنین شرایط بار خودرو مطابقت دهد. از چند دنده برای به حرکت درآوردن خودرو بر اساس نیاز شما استفاده می کند. قدرت موتور را بسته به نوع چرخ محرک شما منتقل می کند. بنابراین برای خودروهای دیفرانسیل عقب از محور عقب و برای خودروهای دیفرانسیل جلو از محور جلو استفاده می کند.

گیربکس دستی در مقابل گیربکس اتوماتیک

در حالی که یک موتور نیرو تولید می کند، یک گیربکس کنترل می کند که چقدر از آن در هر سرعت معین به چرخ ها برسد. به عنوان مثال استفاده از چرخ دنده های دوچرخه را در نظر بگیرد. وقتی از یکی به دیگری جابه‌جا می‌شود، زنجیر به‌ طور موقت برداشته می‌شود، سپس در جای خود قرار می‌گیرد.

این شبیه به نحوه عملکرد گیربکس دستی است. فشار دادن کلاچ موتور را از گیربکس جدا می کند و به شما امکان می دهد دنده دیگری را تغییر دهید. وقتی کلاچ را رها می کنید، این دو را دوباره درگیر می کند. در مورد گیربکس اتوماتیک، اساساً یک تعویض دنده اتوماتیک است که کار را برای شما انجام می دهد. از چیزی که مبدل گشتاور نامیده می‌شود برای تعیین زمان تعویض دنده استفاده می‌کند، به طوری که وقتی سرعت می‌گیرید، به دنده بالاتر حرکت می‌کند و وقتی کم می‌کنید، به دنده پایین‌تر برمی‌گردد.

روغن گیربکس چیست؟

روغن یا سیال گیربکس با تمیز نگه داشتن، خنک نگه داشتن و روانکاری سیستم انتقال از آن پشتیبانی می کند. همچنین نیرو و فشار را منتقل می کند، بنابراین سیستم به درستی کار می کند. در نتیجه تمیز کردن روغن در سطوح مناسب حیاتی است. همچنین، هر سازنده دارای یک روغن گیربکس اتوماتیک متفاوت است. بنابراین حتماً به یک فروشگاه خدمات خودرو مراجعه کنید که سهواً مایعات گیربکس را جایگزین نمی کند. مایع گیربکس اشتباه می تواند در عملکرد خودرو اختلال ایجاد کند. اگر به خدمات تعویض روغن گیربکس اتوماتیک نیاز داشتید می توانید همین امروز با ما تماس بگیرید.