تعویض روغن گیربکس اتوماتیک کرج

سرویس تعویض روغن گیربکس اتوماتیک برای چندین مدل و برند مختلف خودروهای رنو در تعمیرگاه مرکزی رنو دائما در حال انجام است . ما سرویس گیربکس و تعویض روغن را در 2400 کیلومتر و یا کمتر توصیه می کنیم زیرا همه گیربکس های اتوماتیک دائماً گرد و غبار ریز را از اجزای فلزی داخل واحد انتقال جذب می کنند. ذرات فلزی معلق در سیال با گذشت زمان شروع به از بین بردن کیفیت روغن می کنند.

تعمیرگاه تخصصی رنو در کرج متخصص گیربکس اتوماتیک است و ما چندین سال تجربه در سرویس، تعمیر و بازسازی گیربکس های اتوماتیک رنو داریم. در تعمیرگاه اختصاصی گیربکس اتوماتیک ما، می توانیم تمیز کردن یا تعویض فیلترهای داخلی و روغن یک گیربکس اتوماتیک را به طور دقیق انجام دهیم.

برای سرویس گیربکس اتوماتیک در تعمیرگاه رنو تماس بگیرید. ما بررسی می کنیم که آیا وسیله نقلیه شما به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک نیاز دارد یا خیر. خودروی اتوماتیک خود را به متخصصان گیربکس اتوماتیک ما بسپارید تا خدمات گیربکس  خودروی شما را انتخاب کنند.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک رنو

همه گیربکس های اتوماتیک دائماً گرد و غبار ریز تولید می کنند که در داخل واحد گیربکس معلق در روغن گیربکس باقی می ماند. با گذشت زمان، ذرات گرد و غبار فلزی شناور در ATF، روغن را آلوده کرده و روانکاری درون واحد انتقال را کاهش می‌دهد. اگر روغن گیربکس تخلیه و تعویض نشود، این آلاینده‌ها در ATF می‌توانند طول عمر گیربکس اتوماتیک شما را کاهش دهند. علاوه بر این، به دلیل اینکه گرمای بیشتری در یک گیربکس اتوماتیک تولید می شود و این باعث شکسته شدن و کاهش کیفیت روانکاری روغن می شود.

برخی از خودروهای اتوماتیک دارای فیلترهای داخلی در واحد گیربکس هستند که نمی توانید آنها را تغییر دهید، با این حال، بیشتر ذرات گرد و غبار با تعویض روغن حذف می شوند. روغن کاری در گیربکس می تواند در برخی از مدل های خودروی اتوماتیک مشکل ساز باشد. روغن موجود در گیربکس چیزی بیش از یک روان کننده است که قطعات متحرک را به خوبی کار می کند. در سیستم هیدرولیک داخلی واحد انتقال نیرو را تامین می کند و دستگاه را خنک نگه می دارد و برای عملکرد وسیله نقلیه شما بسیار مهم است چرا که به همه جا می رود.

تعویض روغن گیربکس چقدر طول می کشد و هزینه آن چقدر است؟

این یک سوال رایج در میان صاحبان وسایل نقلیه زمانی است که زمان سرویس گیربکس فرا می رسد. اول از همه، تعویض روغن گیربکس به خصوص برای خودروهای قدیمی بسیار مهم است. معمولاً میانگین زمان لازم برای تعویض سیال در گیربکس 1 ساعت است. با این حال، از آنجایی که برخی از خودروهای جدید متفاوت ساخته می‌شوند، به اندازه مدل‌های قدیمی‌تر نیازی به تعویض روغن ندارند، بنابراین حتماً دفترچه راهنمای مالک را بخوانید یا از مکانیک خود در مورد خدمات گیربکس راهنمایی حرفه‌ای بخواهید.

چرا تغییر روغن گیربکس مهم است؟

با گذشت زمان، روغن گیربکس کهنه می شود و کارایی خود را برای انجام کار دقیق از دست می دهد. عوامل زیادی وجود دارند که تعیین می‌کنند هر چند وقت یک ‌بار باید آن را تعویض کنید. کشیدن اشیاء یا وسایل نقلیه دیگر با ماشین خود ، دمای بسیار گرم یا سرد، و تکنیک های رانندگی، همگی باعث می شوند که گیربکس سخت تر کار کند و در نتیجه از برخی از ویژگی های موثر روغن کم کند.

گیربکس بخشی از وسیله نقلیه شماست که وظیفه تعویض دنده را بر عهده دارد. این بدیهی است که یکی از مهمترین جنبه های خودرو است، چه گیربکس اتوماتیک یا دستی. اگر هرگز روغن گیربکس را تعویض نکنید، ممکن است به گیربکس خود آسیب برسانید. بازسازی منظم گیربکس راه مهمی برای صرفه جویی در وقت و هزینه شما است. مجبور نیستید ماشین خود را برای روزها یا هفته ها در تعمیرگاه رها کنید و یک سرویس گیربکس به موقع ممکن است به جای مبالغ بالا برای بازسازی یا تعویض، با پایین ترین قیمت برای شما هزینه داشته باشد.

اگر می‌خواهید بدانید تعویض روغن گیربکس چقدر طول می‌کشد، برای اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر گیربکس و تعیین وقت تعویض، با ما تماس بگیرید. چندین سال است که ما در تعمیرگاه تخصصی رنو با افتخار به صاحبان وسایل نقلیه در کرج و شهرستان های اطراف خدمات ارائه کرده ایم.

2 دلیل اصلی برای مشکلات انتقال پس از تغییر روغن

هنگامی که روغن گیربکس خود را تعویض می کنید، نباید مشکلی در تعویض دنده یا حفظ سرعت های خاص رانندگی داشته باشید. همچنین نباید صدای غیرعادی بشنوید یا علائم غیرعادی را تجربه کنید.

با این حال، مواردی وجود دارد که رانندگان بلافاصله پس از تعویض روغن گیربکس، احساس می کنند مشکلی وجود دارد یا صداهایی از گیربکس شنیده می شود. این اغلب باعث می‌شود آنها تعجب کنند که چرا، زیرا تصور می‌کنند تغییر روغن از اتفاقات عجیبی مانند این جلوگیری می‌کند.

بنابراین، چرا این مشکلات پس از تعویض روغن رخ می دهد؟ در زیر دو مورد از شایع ترین علل پس از تغییر مایعات آورده شده است.

علائم روغن گیربکس سوخته

هنگامی که روغن گیربکس قدیمی یا سوخته دارید، ممکن است تغییر رنگ داده و باعث ایجاد رسوبات لاک در داخل سیستم شود. این رسوبات معمولاً در اطراف سیال قدیمی شناور می شوند و با ادامه استفاده از همان سیال در جایی تجمع نمی یابند. با این حال، هنگامی که روغن قدیمی را با جدید تعویض می کنید، این رسوبات شسته شده و تبدیل به لجنی می شود که به فیلترهای سیستم انتقال شما می چسبد.

این مانع از عبور روغن انتقال از طریق گیربکس می شود که در نتیجه آن صداهای عجیب شنیده می شود. بنابراین، قبل از افزودن روغن جدید، باید گیربکس خود را بشویید. این بهترین راه برای اطمینان از مسدود شدن هیچ مسیری در انتقال است.

چه نوع روغنی استفاده کنیم؟ 

بهتر است از روغن انتقال سنتی که مبتنی بر نفت است استفاده نکنید زیرا این روغن ها بیشترین رسوبات را پشت سر خواهند گذاشت. هنگامی که این رسوبات روی فیلتر شما جمع می شود و جریان انتقال سیال را محدود می کند، باعث گرم شدن اجزای گیربکس و ایجاد اصطکاک بیشتر می شود.

این باعث می‌شود که صدای جیر جیر و سایر صداهایی که نمی‌خواهید بشنوید. خوشبختانه، روغن گیربکس مصنوعی وجود دارد که برای اطمینان از روانکاری این قطعات و تعویض نرم دنده ها فرموله شده است