اهمیت تعمیر و نگهداری خودرو

اهمیت تعمیر و نگهداری خودرو

اهمیت تعمیر و نگهداری خودرو

هنگام خرید اتومبیل جدید یا دست دوم ، یک کتابچه با برنامه های دقیق نگهداری دریافت می کنید که باید آن را دنبال کنید.حفظ و نگهداری اتومبیل کلید اصلی جلوگیری از خرابی های پیش بینی نشده است.اگر می خواهید ماشین تان به خوبی کار کند ، در اینجا چند مورد از مهمترین نکات مربوط به تعمیر و نگهداری خودرو آورده شده است که باید آنها را دنبال کنید.

بازرسی از ترمز ، بررسی میزان مایعات ، تعویض روغن ، بررسی تورم لاستیک ، بررسی تسمه و بازرسی از چراغ مهم است.نگهداری مناسب باید هر 3000 مایل انجام شود.بعضی اوقات این بررسی ها فقط شامل تعویض روغن می شود.در مواقع دیگر ، بررسی پیچیده تری مورد نیاز است.قبل از حرکت در تعطیلات ، باید وسیله نقلیه خود را چک کنید.

اختصاص وقت برای اطمینان از کارکرد صحیح اتومبیل کار سختی نیست.با این وجود می تواند شما را ایمن نگه دارد ، بنابراین در نگهداری صحیح وسیله نقلیه خود کوتاهی نکنید.

تعمیر و نگهداری خودرو

  • همیشه باید روغن خود را هر 3000 مایل تغییر دهید.رفتن به ایستگاهی را در نظر بگیرید که نه تنها روغن شما را عوض می کند بلکه بررسی های ایمنی را نیز انجام می دهد.این ایستگاه ها ترمز ، لاستیک ، مایعات ، چراغ و موارد دیگر را برای شما بررسی می کنند.ممکن است کمی بیشتر هزینه داشته باشد اما در آینده می تواند شما را از دردسر نجات دهد.
  • شما باید رادیاتور خود را یک بار در سال شستشو و دوباره پر کنید.این می تواند از ایجاد حفره های زودرس رادیاتور جلوگیری کند.
  • چراغ های جلو ، چراغ های راهنما ، چراغ های ترمز و چراغ های پارک باید کار کنند.چراغ های خود را روشن کنید و سپس دور ماشین بگردید تا مطمئن شوید همه این چراغ ها کار می کنند.در صورت لزوم لامپ ها را تعویض کنید.چراغ های سالم برای جلوگیری از حوادث مهم هستند.
  • هر چند ماه یکبار باید تمام کمربندهای ایمنی را از نظر شکستگی ، پیچ خوردگی یا پاره شدن بررسی کنید.در صورت تصادف ، کمربند ایمنی فرسوده ممکن است باعث آسیب دیدگی دائمی یا حتی مرگ شود.
  • با شستن قسمت زیرین وسیله نقلیه و اطراف چرخ ها ، ماشین خود را تمیز نگه دارید.انجام این کار به شما کمک می کند تا هر چیزی که به محور ، پشت لاستیک ها و سایر قسمت ها گیر کرده باشد ، از بین برود.
  • جایی را که پارک می کنید تماشا کنید.با پارک در سایه و قرار دادن یک صفحه آفتاب گیر در شیشه جلو ، به زیبایی ظاهری داخل خودرو کمک می کنید.

توصیه های نگهداری خودرو

  • اطمینان حاصل کنید که سیستم ترمز خود را شستشو داده و روغن ترمز را سالانه تعویض کنید.این مایع در واقع رطوبت را به خود جلب می کند و این می تواند منجر به تشکیل خوردگی در سیستم ترمز شود.با حفظ منظم سیستم از این امر جلوگیری کنید.
  • شارژ باتری خود را بررسی کنید.در حالی که بسیاری از باتری ها دارای ضمانت نامه هایی هستند که تا پنج یا شش سال دوام می آورند ، غیر معمول نیست که باتری ها فقط حدود دو یا سه سال دوام آورند.هنگام تعویض روغن ، ولتاژ باتری را نیز بررسی کنید.اگر متوجه افت شدید ولتاژ شدید ، ممکن است زمان تعویض باتری شما فرا رسیده باشد.

نگه داشتن اتومبیل شما در شرایط مناسب ، فراتر از جلوگیری از برخی مسائل است ، این همچنین باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود و می تواند عمر ماشین شما را افزایش دهد.گرچه این کار همیشه آسان نیست و انجام این کار گاهی هزینه کمی نیز دارد ، اما تعمیر و نگهداری مناسب اتومبیل ، به شما کمک می کند که هرگز در کنار جاده بخاطر خراب شدن ماشین ، منتظر کمک نمانید ، همچنین به جلوگیری از آن صورتحساب های ترسناک تعمیرات که پس انداز شما را از بین می برد یا بدهی زیادی برای شما به بار می آورد ، جلوگیری می کند.

مشتریان تعمیرگاه تخصصی رنو در کرج می دانند که تعمیر و نگهداری خودرو چقدر مهم است.هنگامی که مشغول هستید ، به راحتی می توانید سرویس منظم اتومبیل خود را فراموش کنید.متاسفانه بسیاری از افراد مزایای نگهداری ماشین خود را دست کم می گیرند.سرویس منظم به شما کمک می کند تا وسیله نقلیه خود را روان نگه دارید و از خراب شدن اتومبیل خود که به ناچار با تعمیرات پرهزینه همراه است ، جلوگیری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *